tirsdag den 15. marts 2011

MmmmMANGO!

Åh jeg er helt forelsket i søde søde mangoer! Har været igang med kagebagningen og har brugt mango, men tror at jeg kom til at spise mindst lige så meget som jeg kom i kagen... ups! Det smager bare alt alt for godt. Jeg har faktisk først lige lært at spise mango. Tror jeg fik mango-traumer da jeg var med min kæreste i hans fødeland Filippinerne. Der elsker de Umodne mangoer med bagoong, som er en stærk fiskesauce med små rejer i. 
For en som ikke brød sig om mangoer så var kombinationen temmelig afskrækkende. Men nu har jeg da efterhånden lært at elske den modne udgave.

I skal da også lige se et billede af en anden filippinsk delikatesse...
  
Lækkert ikke? Det kaldes balot og er et blødkogt andefoster. Må indrømme at jeg var en kylling og sprang anden over...

Jeg smider billeder af den nye kage på bloggen i morgen.

God aften og godnat!
Edith. 

3 kommentarer:

  1. Fy for sa...! Altså til det der lig..
    Ikke til mangoen.. Den hitter også herhjemme...

    SvarSlet
  2. Ja det er lidt specielt. Når man lå på stranden, så kom der sælgere rundt med flamingokasser og jeg troede jo det var is, men nej. De råbte "BALOOOT!" Blødkogt andefoster i 40 graders varme... Ellers tak mester.

    SvarSlet
  3. nej puha!!! Det kan jeg slet ikke sådan noget... Stakkels lille andemus.

    SvarSlet