lørdag den 30. april 2011

Tanker fra slummen

I morges slog det mig! Jeg har under ét år tilbage i fattigdom! Jaja tænker du nok. De studerende brokker sig så meget, men faktisk udgør vi 34% af alle fattige i Danmark. Nu er det lidt svært at få vores socialminister til at fastsætte en fattigdomsgrænse, men hvis vi leger med den grænse, som gør sig gældende i andre EU lande, så er man fattig hvis man tjener under halvdelen af medianindkomsten i det pågældende land. Med en SU på 5.486 kr om måneden FØR skat, ja så havner studerende altså i den gruppe.
MEN da jeg sad og tænkte på min egen elendighed, kørte en vagtpatrulje forbi vores have. Jo jo jeg lever måske i relativ fattigdom, men jeg lever også i en skøn lejlighed med en sød lille have og i et kvarter der patruljeres af et vagtselskab (lugter lidt af gated community?). Det er altså ikke det værste land at leve i når man er "fattig". Så jeg vil lade være med at brokke mig mere nu. Det eneste jeg rigtig gerne ville have råd til, er at hjælpe min kærestes familie på Filippinerne.

 Smukke Cindy som er lige så glad for at spise kager, som jeg er for at bage dem.
 Gade/legeplads/afløb/købmand. De tre søde børn i midten er Cindy, Kelmin John og Kennedy.
 Feli og mig foran hoveddøren (eller hoved-tæppet...)
Gaden

Så ikke mere brok for i dag. Nu vil jeg gå ud i haven og bare være glad for mit liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar