søndag den 19. juni 2011

Mmm søndag!

Søndag er en herlig dag, for så kommer fiskemanden forbi. Jeg havde glædet mig i en uge til at vi skulle have krabbekløer, men så havde han dem dælme ikke med i dag. Meeen sådan en lækker laks er nu er rigtig god erstatning ;-)


Laksen blev hurtigt stegt med salt, citron og dild og serveret med en sund og nem grov bulgursalat. Vi forsøger at være en lille smule sunde herhjemme for tiden, men det er ikke altid lige nemt med alle de kager der skal bages ;-) Apropos kager så har jeg ikke glemt dem! Til på lørdag skal jeg lave endnu en sjov kage og jeg glæder mig til at gå igang!

Og prøv lige at se de her fætre inden de kom på panden!


Det er da smukt ik? Glæder mig allerede til næste søndag!

5 kommentarer:

  1. Kan du lokkes til at smide fremgangsmåden på bulgursalaten? Den ser spændende ud :)

    SvarSlet
  2. Jo selvfølgelig!
    Jeg kogte 2 dl. grov bulgur med 4 dl. vand. Hvis der er lidt overskydende vand når de er færdige så skal det hældes fra. Bulguren afkøles.
    Man kan nærmest lave den som man vil. Det eneste som er vigtigt er persille og citronsaft.
    Jeg hakkede et halvt bund persille og kom i skålen.
    Desuden skrællede og fjernede jeg indmaden fra en halv agurk og skar den i små tern.
    En god håndfuld cherrytomater blev også skåret i små stykker og jeg fjernede også indmaden fra dem. Ellers bliver det alt for smattet. Men det er nok bare smag og behag.
    Desuden hakkede jeg nogle syltede hvidløg som også røg i blandingen.
    Til sidst kom jeg saften fra en halv citron i, en skefuld god olie og lidt salt.

    Hmm en lidt rodet forklaring, men jeg er desværre ikke god til at forklare opskrifter...

    Men prøv den! Det er LÆKKERT!

    SvarSlet
  3. Mmmm den ser guf ud! Jeg vil også snart have laks!

    SvarSlet
  4. Det ser super lækkert ud:-) Der er også rigtig gode bulgursalatopskriver i Suveræne Salater - bla. en med abrikos og pinjekerner.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Det lyder virkelig godt! Og forklaringen var helt perfekt :)

    SvarSlet