fredag den 8. juli 2011

Det burde forbydes!

At bage kage i det her vejr!


Jeg er ved at lave en kage, men det burde jeg virkelig ikke. Faktisk synes jeg at det ved lov skulle gøres forbudt at bage kager (med fondant altså!) imellem juni og september. Varmen og luftfugtigheden gør det helt umuligt at arbejde med. Denne her kage er bare til hjemmebrug, men jeg bliver lidt nervøs for den der bryllupskage i august! 
Der kommer billeder i aften eller i morgen (hvis jeg ikke kyler den drilske kage ud i en af de mange vandpytter inden da...)

God fredag!

7 kommentarer:

  1. Tror nu nok det skal lykkes dig. Glæder mig til at se resultatet. Det er nogle super flotte kager du laver.

    Og god weekend. :o)

    SvarSlet
  2. Din stakkel... det er bare noget møj at arbejde med. Jeg lavede kage i sidste weekend, og den blev simeplthen så klistret og blank på overfladen - sikke noget snask.

    Glæder mig til at se, hvad du har fundet på at lave.

    Knus Line

    SvarSlet
  3. Ellers så sender du bare kagen til Gug, jeg skal nok hjælpe dig af med den ;-)

    Go weekend

    SvarSlet
  4. Jeg har hørt, det hjælper at have en blæser stående, der blæser på kagen.. Har ikke prøvet det endnu, men vil prøve, når jeg skal lave kage i næste uge..

    SvarSlet
  5. Hvilken slags fondant bruger du? For jeg har aldrig haft problemer med min uanset om det er varmt eller fugtigt... Jeg bruger wiltons fra www.alttilkager.dk, den er super..
    Glæder mig til at se resultatet, så dygtig som du er så kan det kun blive flot...
    Knus

    SvarSlet
  6. Ria-Kristine - Tak det håber jeg sørme! Men det er nu utroligt hvad lidt luftighed kan gøre!

    Line - Ja det er helt vildt. Jeg kunne ikke engang nå at glatte overfladen før fondanten begyndte at klistre fast til mine hænder og smoother selvom der var maizena på.

    Frk. Munk - Ha ha det vil jeg huske når der er kage-kiks :-)

    Godte - Det er da et forsøg værd! Du må endelig lige fortælle om det hjælper!

    Trylleæblet - Jeg bruger faktisk også Wiltons og den er rigtig god, men den er desværre ikke magisk ;-) Og tak!

    SvarSlet
  7. Mange har også problemer med Wiltons i øjeblikket - selvom den klart er den bedste fondant, man kan bruge :-)

    SvarSlet