lørdag den 30. juli 2011

Endnu en bilkage og en super lækker opskrift!

Ja her er den:


Det er en Volks Wagen Bora. Kan du ikke se det? Hvad mener du?

Hmm jo måske skyldes det et kagekiks... Vi skulle fejre min farfar i dag og jeg skulle lave hans elskede bil i kage. En god anledning til at afprøve en ny kageopskrift med både kafffe, chokolade og karamel! Mmm det lyder som en no-brainer, men ak den faldt nærmest fra hinanden bare jeg kiggede på den, så den var ikke just 3D egnet. Jeg måtte i sving med en ny kage, men kunne desværre ikke nå at lave bilen. Til gengæld smagte den virkelig godt, blandt andet på grund af et lille tvist på smørcreme opskriften og jo bare rolig! Jeg vil gerne dele!

Orange chokolade smørcreme:

180 g. blødt smør
500 g. flormelis (1 pakke)
2 dl. kakao
3 tsk. vanillesukker
2 dl. appelsinmarmelade (stuetemperatur)

Først blendes appelsinmarmeladen så der ikke er stykker af appelsin tilbage. (Dette er faktisk kun nødvendigt hvis du skal bruge smørcremen til at smøre en kage op som skal dækkes af fondant.)
Dereftes piskes alle ingredienserne grundigt sammen.
Mængden af marmelade kan variere lidt alt efter hvor tyk du vil have cremen, men tilsæt lidt af gangen til den har den rette konsistens.

For øvrigt er blomsten et forsøg med mine hjemmebiksede pæon-udstikkere. Det gik lidt stærkt, men jeg tror de bliver gode når jeg liiige får tiden til at lege lidt mere med dem.

Dejlig lørdag til dig!
Edith

7 kommentarer:

  1. Gid mine kagekiks endte med sådan et resultat! :o)

    SvarSlet
  2. Jeg er sikker på, at han blev lige så glad for kagen alligevel :) Den lyder voldsomt god, i hvert fald.

    SvarSlet
  3. Selvom den ikke blev, som planlagt, så er det da stadig en ualmindelig appetitvækkende kage :) Og blomsten er fin!

    SvarSlet
  4. Pia - Ha ha! Det tager jeg som en kompliment!

    Bitten - Han blev meget meget glad :-) Håber for øvrigt det går godt med specialet?

    Laila - Tak! Ja jeg kunne spise en hel skål af den smørcreme med en grydeske og det er vel trods alt det vigtigste.

    SvarSlet
  5. Den ser lækker ud! Pæonerne ser lovende ud :-) Kæmper selv med fondant i denne varme/luftfugtighed. Skal lave 120 dobbelt blomster til et bryllup og det klister og vil ik tørre - argggggg

    SvarSlet
  6. Åh æv! Bruger du tylosepulver i fondanten? Det synes jeg hjælper meget når vejret er så varmt og fugtigt.

    SvarSlet
  7. Det gør jeg så efter første forsøg ;-) og nu går det bedre :-)

    SvarSlet