torsdag den 10. januar 2013

Godt nytår!

Så har hverdagen endelig meldt sig efter en lang og dejlig juleferie. Vi var først på juleferie hos mine forældre i Århus og havde en rigtig hyggelig jul. Derefter tog kæresten og jeg til Island for at fejre nytår og nyde det smukke land. Det var intet mindre end fantastisk! Silas blev hjemme hos mine forældre og blev forkælet, så vi kunne have en rigtig kæresteferie. Det var tiltrængt. Vi skal helt sikkert tilbage til Island engang og gerne om sommeren hvor det er nemmere at komme rundt. Der var kun lys 4 timer om dagen, men til gengæld var det et smukt rødligt lys. Solen stod aldrig højt, så det var som om at der var solopgang hele dagen. Jeg kan kun anbefale alle en tur til det smukke land og kan da ikke lade være med at dele et par billeder ;-)


Det var bare helt igennem fantastisk. Ikke kun naturen, men også maden - især når man elsker fisk! Vi fik smagt hval, både som bøf og som sushi. Jeg er ikke umiddelbart fan, men skal vist lige vænne mig til det ;-)
Island er heldigvis godt på vej ud af den voldsomme krise, som ramte for et par år siden, men som dansk turist er det stadig temmelig billigt, hvilket jo er endnu en god undskyldning for at smutte derop!
Håber I har haft et lige så fantastisk nytår som jeg har.

Edith.

2 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at i kunne nyde turen:)
    Jeg tænkte godt nok tit på dig denne tid,da jeg kunne høre at vejret var måske ikke helt i top....
    Skønne,skønne billeder du fik taget der.
    Ja og godt nytår til dig og dine også.

    Knus og kram herfra.

    Ps.Jeg var der oppe i sommers og har stadig ikke vist mine billeder på bloggen,men der kommer der også mange steder der er et besøg værd..:)

    SvarSlet
  2. Ja vejret var lidt vildt og flere landsbyer blev evakueret pga. laviner, men Reykjavik ligger jo heldigvis lidt i læ af bjergene så vejret var nogenlunde :-)
    Og del da endelig billederne! Vil gerne se dem :-)

    SvarSlet