mandag den 29. april 2013

Verdens hyggeligste ærtebed!

Store Bededags solskin blev udnyttet i haven, hvor vi tryllede Silas gamle sandkasse om til det absolut sødeste ærtebed!






Der blev boret en masse huller i bunden så vandet kan løbe ud og fire større huller til de pinde som ærterne skal klatre lidt op af. 
Sidste år blev vores ærter ikke rigtigt til noget. Kun 2 planter kom op af jorden, så da jeg i år gik igang med forspirringen, så smed jeg naturligvis hele pakken i jorden og denne gang blev de alle til noget! Så nu har jeg alt alt for mange ærter! Hele haven er fyldt med krukker med ærter! Jeg ved ikke helt hvad pokker jeg gør når jordbærene også bliver store nok til at komme i haven. Uh hvor ville jeg gerne have en rigtig have og et rigtigt drivhus! Til gengæld har jeg købt to af små drivhuse i år og der er godt gang i både tomatplanter og jordbærplanter.
Jord under neglene går bare direkte i hjertet!

God mandag!
Edith.

8 kommentarer:

  1. Det var en hammer god idé :)
    Jeg er helt enig med dig i at det er skønt med jord under neglene.
    Pøj pøj med projektet.
    Nuttet drivhus:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Ihh hvor er det bare fint! Tror nu nok de ærter hurtigt skal få ben at gå på ;)
    Jordbærrene kan jo plantes i hængepotter, så går der heller ikke snegle i dem, men til gengæld kan fuglene jo så nemmere nå dem - håber da du får plads til det...
    Jeg MÅ altså også lige få taget mig sammen til at plante noget igen i år, men hvad det lige skal være - det er spørgsmålet... hmm... Jeg drømmer mig også væk til et stykke have, hvor jeg kan dyrke ALT det jeg har lyst til, men det har lidt lange udsigter endnu - indtil da drømmer jeg bare :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blæser altid så voldsomt herude (på en bakketop i nordjylland, kun omgivet af marker) så hængepotter er vist en farlig affære ;-)

      Slet
  3. Sikke et fint bed :D Så er der forår!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! (bortset fra at jeg var liiidt for tidligt ude så nattefrosten har fået fingre i nogle af planterne...)

      Slet
  4. Nøjs det ser lækkert ud! Du har faktisk inspireret mig til at komme i sving. Det bliver dog ikke ærter. Kommer helt sikkert et indlæg på bloggen om det projekt ;)

    SvarSlet
  5. FOR en god idé! Den skal jeg stjele, for en slik sandkasse har vi også - og den er egentlig for liten for minsteprinsessen. Så tusen takk for tipset:)

    SvarSlet