torsdag den 29. august 2013

Ægte fynsk brunsviger!

Den fynske brunsviger er et af de rigtig gode barndomsminder fra familiebesøg på Fyn. Desværre er den ikke rigtig til at opdrive andre steder i landet. Her i nordjylland er den i hvert fald ikke god. Bagerens version er tør og kedelig. Jeg har også selv forsøgt mig med mange opskrifter, men de har aldrig rigtigt kunne leve op til barndommens fynske brunsviger - indtil nu!! Endelig har jeg fundet en god opskrift på en svampet og fugtig brunsviger! Jeg er GLAD! Opskriften har jeg fundet på en anden fin blog Sesam, Sesam og du kan finde den lige her.


2 kommentarer:

  1. Meget pudsigt. Vi har lige haft store diskussioner på jobbet om netop brunsviger. Og vinderen skulle netop være fra Fyn :)

    SvarSlet
  2. Send smagsprøver straks!

    - Anne

    SvarSlet