lørdag den 17. august 2013

Syltede grønne tomater

Vi har enormt mange tomatplanter i en enormt lille have. De er endelig begyndt at blive røde og det er mægtig hyggeligt at nuppe en frisk tomat fra haven, MEN der kommer kun eftermiddags sol, hvilket betyder at de har taget så lang tid om at modne at de er blevet lidt melede i konsistensen. Derfor plukkede Silas og jeg 1,5 kilo grønne cherrytomater i dag og syltede dem!




Jeg ved endnu ikke hvordan de smager, da de skal stå et par uger endnu inden de bliver rigtig gode. Opskriften har jeg fundet her og skal da nok lige komme med en bedømmelse når de bliver prøvesmagt. Det duftede skønt så jeg glæder mig!
Hvis du har andre gode ideer til grønne tomater, så giv endelig lyd for der er stadig en million i haven!

2 kommentarer:

  1. Lækkert! Jeg ville også sylte en omgang ligesom dig, og ellers lave relish/kompot til fx. burgere, steg, steaks og fritter. Og var der stadig nok at tage af, ville jeg forsøge mig med et par i pizzasaucen og bruge dem som fyld i supper :D

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ah gode idéer! Jeg vil i hvert fald forsøge mig med noget relish!!! Tak!

    SvarSlet