fredag den 13. september 2013

Hot pink! Rødbedemani!

Efteråret presser på og det er fantastisk!! Det betyder nemlig at æblesæsonen er godt igang og at der så småt dukker lækre rodfrugter op alle vegne! Den seneste uge har vi næsten kun spist lyserødt mad... ja det lyder måske liiiidt tosset, men jeg har lavet rødbedeforsøg; Lyserød suppe, lyserød rodfrugtmos, lyserød salat og ikke mindst smukke lyserøde boller!



Bollerne blev serveret til morgen sammen med en hjemmelavet nutella lavet af avocado, kakao, honning og vanille.



Jeg har ikke en særlig opskrift på bollerne. Jeg brugte grov ølandshvede og rev rødbederne fint og bagte så ellers bare bollerne som sådan nogle skal bages.

Har du flere gode rødbedeforslag?

6 kommentarer:

  1. Du kunne prøve rødbedepesto, har fået det på mit arbejde og det smagte rigtigt godt. Og er der ikke noget med, at red velvet oprindeligt blev lavet med rødbeder?

    Har lavet en give away, som du er velkommen til at deltage i.

    Vh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Kom lige i tanke om her til morgen, at det var en rødbedetapenade ikke pesto, men mon ikke du kan finde opskrifter på begge dele:-)

      Vh Heidi

      Slet
    2. God idé! Jeg vil søge efter begge dele! :-)

      Slet
  2. Uh, hvor er de fine og tøsede - jeg bruger bla rødbeder i rodfrugtemos (som du nævner), i suppe, som fritter eller som sidst: penslet med sennep og derefter ovnbagt med brie på toppen, lidt hakkede mandler og en gang akciehonning og et skud balsamico.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh er du da tosset hvor det lyder lækkert med sennep brie osv.! Dét skal jeg prøve!

      Slet
    2. Do it, do it - håber du også er fan!

      - Anne

      Slet