torsdag den 7. november 2013

Udvisning af 7-årig pige


Her til aften kom der i de nordjyske lokalnyheder en historie om den 7-årige pige Im og hendes mor, som skal forlade Danmark og flytte til Thailand. Deres "forbrydelse" er, at moderens mand døde af kræft sidste år, så nu har den lille familie åbenbart ikke længere tilknytning nok til Danmark, til at kunne blive i landet. Den lille pige taler kun dansk og fortalte hjerteskærende i indslaget om hvordan hun ville savne sine veninder og bedsteforældre.
Mit hjerte bløder.

Du kan læse lidt mere på TV2 Nord og jeg håber at du vil skrive under på underskriftsindsamlingen for at stoppe udvisningen.
Jeg ved ikke om det er for sent, men reglerne skal uanset ændres for det er ikke første gang man hører en sådan historie og formentligt heller ikke den sidste.


3 kommentarer:

  1. Jamen, det er så frygteligt som det næsten kan blive. Nogle gange er jeg pinlig over at være dansker. Jeg skriver straks under.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  2. Der er skrevet under med det samme - og hvad sker der for systemet. Stakkels kvinde der har mistet hendes mand og pigen der har mistet en "far". Vi lader storforbrydere blive, men ikke almindelige borgere - hvordan kan det passe?

    SvarSlet