søndag den 9. februar 2014

Bryllupsbogen 1964

Hvad kan det nyttige at man ser ud som Bridget Bardot,
hvis ens frikadeller smager som papmaché?

Dagen efter at min kæreste friede faldt jeg tilfældigvis over "Bryllupsbogen" fra 1964 blandt andre gamle bøger der var smidt ud. Den er et virkeligt sjovt stykke historie.
Bogen er tænkt som en appetitvækker til nyforlovede par og indeholder mange fine retro reklamer, men også mange gode råd - særligt til kvinden, som blandt andet skal lægge sig på sinde at  

"der altid er en anden kvinde, som venter på enhver mand. Vis Dem fra Deres mest velplejede og charmerende side".

Nogle af de gode råd går på, at man ikke tager imod manden, der kommer fra arbejde, iført et snavset forlæde eller med papilotter i håret, at man tier om sine egne problemer indtil manden har slappet af og har spist den mad, man naturligvis har forberedt. Man skal lære den ædle kunst at lytte til sin mand.

Bogen går altså hovedsageligt ud på at hjælpe den vordende husmoder igennem udviklingen fra en dejlig pige til en dejlig kone.

Sjovt. Imens jeg venter på at min kommende mand laver min morgenmad færdig, så vil jeg da lige dele nogle flotte billeder fra bogen!









4 kommentarer:

  1. Fantastisk - der må du da virkelig finde noget inspiration til brylluppet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha! Ja! Jeg skal i hvert fald lige skrive den der med "ingen papilotter" bag øret ;-)

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, jeg fik mig også et godt grin da jeg læste bogen!

      Slet