onsdag den 16. marts 2011

Brio køteren



Jeg elsker Briohunden, MEN hold nu k@ft hvor den drillede! Derfor er den nu omdøbt til Brio Køteren!
I får også lige et billede af the real deal:

Det er faktisk temmelig svært at lave en figur som skal se bøjelig, elastikagtig og skæv ud, for den bliver skrækkeligt skrøbelig.
Beklager den dårlige billedkvalitet. Tror det skyldes mit eksperiment med den plettede baggrund. Kameraet ville langt hellere stille skarpt på prikkerne end på hunden.  I får lige et rodet billede uden baggrunden, måske det er bedre.

Kagen er lyse lagkagebunde efter en opskrift fra Nana (ChokoladeChok) og fyldet er et lag cream cheese frosting med små stykker knasende digestive kiks i og et lag mangomousse. Tror måske det er første gang jeg har lavet en kage helt uden chokolade! Men mmm den var god ;-)
Der er lidt skønhedsfejl, men den var overraskende svær at lave, så jeg er egentlig godt tilfreds med den alligevel.

Anledningen var et barselsbesøg hos en dejlig veninde som lige har fået den smukkeste lille Lilly pige. Nej hun var skøn!

Hvad siger du til køteren?

14 kommentarer:

  1. I Love It !!!! Hvor er du sej :-)

    SvarSlet
  2. Ah tænkte nok du ville synes om den hvis du kunne lide den anden Brio hund ;-) Og tak!

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare god! Dine kager er bare super duper flotte:)
    - Ville egentlig have sendt dig en mail men kan ikke finde din mailadresse.. Men tænkte om jeg måtte stjæle nogle af dine billeder og vise frem på min blog og selvfølgelig linke til dig;)?

    SvarSlet
  4. :-) Det må du da mægtig mægtig gerne!

    Og hov ja, har vist ikke skrevet min mail nogen steder. Det må jeg se at få gjort! Er helt ny i det her blog-halløj!

    SvarSlet
  5. Det tænkte jeg nok - men ville lige spørge først;)

    Ja, det er altid en god idé med en mailadresse! Du kunne altså også sagtens lave kager på bestillinger igennem din blog - du er jo super god!

    SvarSlet
  6. Hold op hvor er de flotte dine kager.. Du er godt nok dygtig..Er det selvlært.
    Det er da bare for sejt..

    Kh
    Lykke

    SvarSlet
  7. helt vildt flotte kager, og jeg som synes at jeg har gjort det godt når kagen faktisk kan spises bagefter. Jeg tager hatten af, imponerende, simpelthen.

    maja

    SvarSlet
  8. ej hvor er den bare for sej!! Wow må jeg bare sige !!!!

    SvarSlet
  9. Lykke - Mange tak og jo det er selvlært med hjælp fra de mange fine tutorials på nettet. Startede på det i sommers, men havde i forvejen lidt håndelag fra keramikken ;-) Der er faktisk mange ligheder imellem ler og fondant.

    Maja - det er jo egentlig også det vigtigste at den kan spises ;-)

    Mette Kathrine - Tak!

    SvarSlet
  10. Den er så godt lavet! Virkelig fin:-) KH Christina

    SvarSlet
  11. Du er dæleme dygtig. Jeg elsker briohunden og tænk sig... nu som kage. Jeg begyndte selv på det dersens fondant kort før jul og synes det er vildt sjovt. Denne her må prøves... kan og vil du give nogle gode råd?? Jeg har i øvrigt fået linket til din blog fra en veninde, som ved jeg interesserer mig for emnet, så hun må bestemt også mene du er dygtig ;0)
    Mvh Christel

    SvarSlet
  12. Christel - Ja det er nemlig temmelig sjovt at lege med fondant ;-)
    Jeg har lavet hunden i mange små dele, som jeg så har samlet med træpinde. Jeg bruger dem man kan købe som grilpinde. Den bliver lidt tung, så det er vigtigt at pindene i benene stikker lidt ned i kagen. Jeg har forøvrigt kommet tylosepulver i fondanten, så kroppen kunne holde formen og ikke ville klaske sammen.
    Normalvis laver jeg selv fondanten, men farverne rød og sort er simpelthen så drilske, da de kræver så meget pastafarve, at jeg har købt dem.
    Hmm ved ikke lige hvilke råd jeg ellers kan give, men skriv endelig hvis du har spørgsmål.

    SvarSlet
  13. Wow! Jeg er så imponeret! Jeg gemmer lige din side til en aften, hvor jeg skal nærstudere alle de flotte kager. Skønne sager, så mundvandet løber :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.