lørdag den 19. marts 2011

Rollerblades


Forleden fik jeg et stativ retur, som jeg havde brugt til denne kage for mange måneder siden. Derfor synes jeg, at det kunne være sjovt at vise hvordan man kan få en stor og tung rulleskøjtekage til at holde balancen på fire små fondanthjul.
Kagen blev bagt til min kæreste og hans skatervenner da de skulle holde julefrokost og de blev vist glade for den!
Først kan I lige se hvordan den ægte vare ser ud:

Jeg havde ikke købt nok sort fondant, så jeg måtte improvisere lidt, men det ligner da alligevel nogenlunde. 

Den består af chokoladekage og 4 lag hindbærmousse. Ofte når man laver 3D kager så kommer man ikke mousse i, da det gør kagen mindre robust, men jeg ville gøre forsøget og det kan godt lade sig gøre.

For at lave denne kage måtte jeg bygge et stativ til den :

Jeg fik desværre ikke taget mange billeder undervejs i proccessen, men det er nu egentlig rimelig simpelt når først stativet er lavet.
Hele stativet blev først dækket af gavepapir og cellofan. 
Jeg lavede fire hjul af fondant og skar dem halvvejs over så de kunne foldes rundt om træpindene og skjule dem. Derefter satte jeg frames på (læs: den del som hjulene sidder fast i). De var lavet nogle dage i forvejen så de kunne nå at tørre op.
Dag kagen var smurt op og klar til fondant, smækkede jeg den over på stativet.

 
Det sviner altså når jeg laver kager, så se lige bort fra alt rodet i baggrunden ;-)
Derefter er det bare at smække fondantstykker på som matcher den skøjte man vil lave.
Den er ikke så køn undervejs, men det hele falder på plads når man kommer de små detaljer på. Detaljerne er altid det bedste! De er så taknemmelige at lave for med lidt småting så kommer sådan en klods til at ligne en rulleskøjte.

Så kan du også lave en rulleskøjte!

Rigtig rigtig god weekend til dig.
Edith.

2 kommentarer:

  1. Kanon ide og rigtig flot udført. *klapper*

    SvarSlet
  2. Ville lige sige he:0) Har tit været på kig her hos dig, skøøøønne kager du laver og dejlig blog. Jeg har lige lavet første blog med fondant og det bliver helt sikkert ikke den sidste;0)

    Knus og god weekend

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.