onsdag den 24. august 2011

Til mor


En lille onsdagskage. Min mor kom forbi i dag og da hun snart har fødselsdag, så skulle hun jo have en fødselsdagskage. Da vi kun var 5 voksne og en lille bandit, ville det blive alt for meget kage hvis hele fugleburet skulle laves af kage. Derfor er selve kagen lagt ovenpå en cake dummy (flamingo kage) og det er således kun den øverste halvdel der er rigtig kage.

Jeg var i kageinspirationskrise da jeg skulle bage denne. Trængte til at afprøve en ny opskrift, men kunne ikke lige beslutte mig, og netop som jeg var på vej ud af døren for at handle ind, ser jeg Godtes indlæg om Red Velvet! Super timing! En red velvet kage bliver simpelthen så flot og så smager den jo især fantastisk med en omgang cream cheese frosting.


Er farven ikke flot?! Hvis du vil afprøve den, så må du stikke ind til Godte og tjekke opskriften.

Må hellere krybe til korset med det samme og indrømme at det ikke er mit design. Jeg har set mange smukke fuglebure på cakecentral.com, så det er bare min udgave af en klassiker.

God dag!

16 kommentarer:

  1. Om det er dit design eller ej, så er den bare super fin!!

    SvarSlet
  2. WOW - jeg kan helt smage den her fra!! Den er virkleig fantastisk smuk !!!

    SvarSlet
  3. Jeg må, endnu engang, bøje mig i støvet. Er du vimmers mand du er dygtig og det er bare en smadder god ide med et fuglebur. Den MÅ jeg prøve en dag, men tvivler nu på, jeg kan gøre det så godt som dig!

    SvarSlet
  4. Super fedt design og som altid virkelig veludført. Jeg har aldrig set designet før, så jeg er helt glad for, at du viser den frem, for den skal jeg nok få lyst til at gentage.

    Knus Line

    SvarSlet
  5. Du er ederhyleme blevet dygtig hurtig. Og ja, det kan godt være, at du har samlet inspiration, men den er altså super fin. Og skide god idé at lave den oven på en dummie! Det har jeg aldrig set før :-)

    Hvordan da du lagde kagen sammen? Var frostingen ikke for levende? Jeg ville nok ikke selv turde bruge den som den er i en kage, der skulle overtrækkes..
    Smurte du den også på med cream cheese?

    SvarSlet
  6. Den er så fin både uden på og inden i - nydelse for øjet og ganen :-)

    SvarSlet
  7. Smurte OP, skal der selvfølgelig stå..

    SvarSlet
  8. Tante kage - Mange tak!

    Frk. Munk - Mmm den smagte også godt. Du skal næsten afprøve opskriften inde hos Godte :-)

    Luna - Takker! Er sikker på du kan lave en smuk udgave!

    Line - Tak og ja designet er ret fint. Har efterhånden set det mange gange på cakecentral og nu fandt jeg endelig en anledning til at lave det selv :-)

    Godte - Ih tak :-) Angående cream cheese frosting så er det altid lidt en udfordring, men det smager bare så pokkers godt at jeg VIL have det til at fungere. Jeg smurte også kagen op med det, men kun det øverste som var rigtig kage. Jeg køb nemlig tør, så dummyen fik en omgang RI i stedet. Det gik fint nok, men jeg kom muligvis også mere flormelis i end opskriften krævede... du ved det der med at måle op...

    Lone - Tak! :-) Opskriften kan helt klart anbefales!

    SvarSlet
  9. Din "klassiker" er rigtig rigtig flot lavet og meget smuk. Jeg er helt enig med Godte, du er simplethen så dygtig. Jeg får altså helt lyst til at lave en fugleburskage.

    SvarSlet
  10. Åh, ja, det er sådan et sødt kagedesign. Den gad jeg også lave. Dit fulgebur blev meget meget sødt.

    SvarSlet
  11. Julia - Mange tak!

    Vibeke - Tak tak! Det er også en rigtig hyggelig kage at lave :-)

    Camilla - Takker!

    Kagemor - Mange tak!

    SvarSlet
  12. Super flot kage. Både udenpå og indeni.

    SvarSlet
  13. Virkelig smuk kage... Og SÅ smart, det med at sætte en dummie under...

    Og ja, ligesom uglerne er over alt, er der også virkelig mange med fugleburet. Men din udgave er virkelig flot. Både i design og farve.. Har også længe luret på det og må prøve det af en dag. ;)

    SvarSlet
  14. Det er den fineste kaken jeg noen gang har sett!! (selv om alle kakene du lager jo er flotte!). Og den ser fantastisk deilig ut også. Heldige bursdags"barn"!!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.