lørdag den 19. november 2011

Hyp hyp hurraaaa!

I dag har vi været til en hyggelig 2 års fødselsdagsfest. Den lille fødselar (eller mest hendes mor?) er fuldstændig tosset med heste, så Sarah skulle selvfølgelig have en hestekage. Det var for øvrigt Sarah som fik uglekagen til hendes fødselsdag sidste år. Da jeg ikke rigtig var i humør til at modellere små heste i fondant - de er nemlig ikke særlig fondant-tyngdekraft-venlige sådan nogle krikker - så måtte jeg jo ud i noget 3D. For en gang skyld fik jeg taget billeder undervejs i processen, men i dag får I altså bare billeder af den færdige kage. Jeg er nemlig fulstændigt smadret efter et par hektiske dage med en syg dreng, masser af kagebagning, fødselsdag og hverdag.


Bare lige til en afveksling fik jeg lavet alt alt alt for meget kage. De vokser ligesom fra mig hver eneste gang. Jeg skulle egentlig have lavet en kage til  ca. 20 personer da vi var en 13 stykker i dag og de også ville få gæster i morgen. Jo jo... Her er et billede af kagen EFTER 13 mand har ædt alt hvad de overhovedet kunne:

Ja vi kunne kun spise højre balle og et ben! Det er heldigt at de har en stor fryser og at Sarahs mor er gravid for babyen kan vel tage lidt fra ;-)

God lørdag til dig
Edith.

14 kommentarer:

  1. Det er dælme en ordentlig kage :-o
    Smadder god løsning på en hestekage.Så sød og kær. Den vil jeg huske til en dag jeg står med samme tema :-)

    SvarSlet
  2. Den er da bare helt fantastisk ... du er så sindsygt dygtig!

    SvarSlet
  3. åh gud den er stor den kage.. ha ha.. de øjne er bare sååååå nemme at forelske sig i og sikke detaljer i grimen :)
    er som sædvanlig total vild med din kage <3

    SvarSlet
  4. Hold da helt op. Den er bare så skøn. Og ja, masser af kage i overskud... :-)

    SvarSlet
  5. Den er fin og ENORM ;-)
    Dejligt at høre fra dig igen
    Knus Lone

    SvarSlet
  6. Vibeke - Mange tak. Det er for øvrigt et design jeg har tyvstjålet fra Cake Central, men jeg kunne ikke finde ud af hvem der havde fundet på idéen. Så lån endelig løs ;-)

    Marianne - Tusinde tak!

    Lene - Ja den var jo enorm. Jeg ved ikke hvorfor jeg altid skal bage så voldsomt store kager. Tror måske det er fordi det er lidt sjovere når de er store. Det er også nemmere at skære dem i form når de er store. Og tak :-)

    Nanna - Ih mange tak!

    Lone - he he jep alt for enorm.. ups. Jeg tror faktisk ikke det er så længe siden de blev færdige med at spise resten af uglekagen fra sidste år, som selvfølgelig også var alt for stor. ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare fantastisk...
    Jeg kender godt det med at få lavet for meget kage. Men hellere for meget end for lidt.
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  8. Den er bare rigtig fin.:-)
    Har de et billed så jeg kan se hvorfan du har gjort undervejs, inden du lægger fondant på?

    SvarSlet
  9. Har tilladt mig at sende et link til din side, på kageoplevelser, på fb, da der var en der efterlyste en hestekage.
    Og det kommer hvis til at tage lidt tid, inden jeg er færdig med at se på din side...spændene :)
    Liselotte.

    SvarSlet
  10. Hejsa, har lige set dig hestekage, hvor er den sød :) Har du evt. et link til den på cakecentral? ;) eller en how to?
    /Monica

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Monica.
      Jeg fik vist ikke taget billeder imens jeg lavede denne kage, men jeg kan forsøge at beskrive det;
      Først bagte jeg en masse store bunde, stablede dem med en chokoladecreme imellem og skar så hesten ud. Ligesom når en stenhugger fjerner sten indtil figuren står der. Al den kage jeg skar fra, brugte jeg til at lave romkugledej af som så blev brugt til benene.
      Øjne, ører osv. er bare lavet sådan lidt på øjemål.
      God bagelyst.
      Edith :-)

      Slet
    2. Super, mange tak for svar :) Jeg må prøve mig frem, og håbe det bedste ;)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.