søndag den 29. maj 2011

Barba rød, barba blå, barba lilla...


Lille Alexander skal barnevelsignes i dag og det kræver jo en hulens masse Barbapapa'er! 
Figurerne er lavet af fondant og de mange små blomster jeg lavede (uden udstikker!) forleden dag var til pigernes blomsterkranse.
Kagerne er chokoladekage med et lag hvid tobleronecreme og et lag appelsinmousse og der er nok til 20 personer.
Jeg er synes selv at den er blevet  fin så nu får I lige en omgang billedspam!





Og så gad jeg da egentlig godt bo i Barbapapas hus. Det er jo alt for hyggeligt!

Nyd det sidste af weekenden.
Edith.

15 kommentarer:

  1. NEEEJ hvor er du bare dygtig!!! Det er da helt vildt...hold mawle manner hvor er den flot - kanon godt gået, er sikker på at den kage nok skal bringe lykke:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Den er da bare blevet så fin. Håber Alexander og hans familie bliver glade for den :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare utrolig flot :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de super søde. Jeg har faktisk gået et stykke tid og selv ville lave dem, men nu kom du mig i forkøbet ;-) Så må jeg jo se, om jeg på et tidspunkt kan gøre dig kunsten efter?

    SvarSlet
  5. Wow Edith! Det er godt nok bare flot!
    Hvor længe tager det dig mon at lave sådan en kage m. tilbehør?

    SvarSlet
  6. Tak alle sammen!

    Kagemums - Det kan du da helt sikkert! Den er sjov at lave!

    Diktesoph - Uh jeg har faktisk ikke vovet at tage tid... Forleden brugte jeg jo en hel formiddag bare på at lave de små blomster til pigernes blomsterkranse, så tør næsten ikke holde styr på det.

    SvarSlet
  7. Nøj, hvor er den bare fin :) Den må have bragt masser af glæde!

    Imponerende evner du har...

    SvarSlet
  8. Hvor er den FLOT! Jeg elskede Barbapappa da jeg var barn. De ser så runde og hyggelige ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  9. Jamen for fanden da, du kan sgu da noget med kager og kunst, hold da helt kæft, jeg sidder jo bare her og kan næsten ikke andet. Så må du vel kunne det samme med modellervoks? og andre ting i den slags. wow.

    SvarSlet
  10. super flotte kager. Hvordan laver du den plade kagerne står på? Er det noget plastik af en slags du beklæder med?

    med venlig hilsen Rikke

    SvarSlet
  11. Kristine - Tak. Jeg har altid leget med ler, og springet til kager er ikke så stort :-)

    Rikke - Jeg bruger altid bare en træplade (her en låge fra et aflivet skab) som jeg først beklæder med gavepapir som passer til kagen og bagefter med cellofan. En meget nem og billig løsning som jo kan tilpasses temaet.

    SvarSlet
  12. Tak for tip, et rigtig godt et :o)
    -Rikke

    SvarSlet
  13. Hvor er den bare mega flot! Jeg skal hjælpe en veninde med at lave en kage med barbapapa figurerne - men ingen af os har nogen erfaring, så er temmelig spændt på resultatet.... :-)

    SvarSlet
  14. Ooh so good!
    I'm wondering how you did the houses? Is it rice cripies?

    Fantastic!

    SvarSlet
  15. Elin - The houses are the cake. I just carved them with a knife. And thank you :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.